Rozpoznanie gruźlicy wieku dziecięcego i ekspresji RNA gospodarza w Afryce AD 8

Jednak test Xpert MTB / RIF był wysoce specyficzny (100%). Ocena ryzyka odróżnia również gruźlicę od utajonej infekcji, z czułością 94% i swoistością 100% (Tabela S3 i Rys. Na koniec porównaliśmy wyniki diagnostyczne wyniku ryzyka z wynikiem IGRA i pomiaru poziomu białka C-reaktywnego (który został zgłoszony jako biomarker gruźlicy24). Poziom białek C-reaktywnych okazał się bezużyteczny w rozróżnianiu gruźlicy dziecięcej od innych chorób (ryc. S6 w dodatkowym dodatku) iw tym celu ocena ryzyka była znacznie bardziej wrażliwa niż IGRA (82,9% vs. 60,0 %) (Tabela 2). Aby zbadać, w jaki sposób ocena ryzyka może przyczynić się do rozpoznania gruźlicy w praktyce klinicznej, oceniliśmy jej dodatnią i ujemną wartość predykcyjną przyjmując różne częstości występowania gruźlicy w następujący sposób: 10% (częstość występowania w kohorcie walidacyjnej), 30% (częstość występowania w kohorcie odkrywania) i 50% (częstość występowania, której można się spodziewać w przypadku badania nieresearch z większym filtrowaniem wstępnym zgodnie z wynikami badań klinicznych). Zawarliśmy również szereg szacunków rzeczywistej gruźlicy w grupie badanej z wynikiem ujemnym w hodowli (więcej informacji znajduje się w sekcji Metody w dodatkowym dodatku). Negatywna wartość predykcyjna była konsekwentnie wysoka we wszystkich tych analizach. Zgodnie z oczekiwaniami dodatnia wartość predykcyjna była wyższa, gdy do selekcji pacjentów do badań stosowano bardziej ukierunkowane kryteria kliniczne (Tabela S8 w Dodatku Dodatkowym).
Dyskusja
Zidentyfikowaliśmy specyficzną dla gruźlicy sygnaturę transkryptomu we krwi gospodarza, która wydaje się być cenna w rozróżnianiu gruźlicy od innych chorób o podobnych cechach klinicznych u afrykańskich dzieci zakażonych HIV i zakażonych HIV. To prospektywne badanie obejmowało identyfikację podpisów gruźlicy w kohortach z dwóch krajów i zatwierdzenie w niezależnej kohorcie w państwie trzecim. Nasze wyniki poszerzają wyniki wcześniejszych badań sygnatur transkryptomu u dorosłych i dzieci z gruźlicą.25-33
Głównym wyzwaniem w ocenie nowych biomarkerów dziecięcej gruźlicy jest brak wzorca, na podstawie którego można by je ocenić, 1,2,20, ponieważ potwierdzenie mikrobiologiczne osiąga się u mniejszości pacjentów leczonych z powodu gruźlicy. Powszechnie przyjmuje się, że kliniczne wyniki diagnostyczne zbyt często diagnozują gruźlicę [34], ale zakres naddiagnozy jest nieznany. Odwrotnie, diagnoza gruźlicy jest często pomijana u pacjentów, którzy chorują i często są oni nieumyślnie leczeni z powodu innych chorób.2 Aby sprostać temu wyzwaniu, najpierw porównaliśmy działanie naszych podpisów transkryptomu i oceny ryzyka dla choroby z wzorcem referencyjnym. potwierdzonej w kulturze gruźlicy; Następnie oceniliśmy działanie sygnatur w grupie negatywnej pod względem kulturowym, dla której nie ma standardu referencyjnego
[patrz też: głuchoniemota, nowa lista leków refundowanych, krajowy rejestr lekarzy ]