Rozpoznanie gruźlicy wieku dziecięcego i ekspresji RNA gospodarza w Afryce AD 5

Dlatego opracowaliśmy metodę translacji wielotransskryptowych sygnatur RNA w pojedynczy punkt oceny ryzyka choroby, który mógłby stanowić podstawę prostego testu diagnostycznego. Transkrypcje z minimalnych podpisów zostały sklasyfikowane jako podwyższone lub obniżone na podstawie ich wyrażeń w stosunku do każdej grupy porównawczej w zbiorze danych treningowych. Ocena ryzyka dla choroby została uzyskana poprzez dodanie całkowitej intensywności transkryptów o podwyższonej regulacji i odjęcie całkowitej intensywności transkryptów w dół regulowanych (patrz Równanie w sekcji Metody w dodatkowym dodatku). Dla każdego pacjenta obliczyliśmy wynik ryzyka przy użyciu zestawu minimalnych transkryptów dla gruźlicy w porównaniu z innymi chorobami oraz w porównaniu z utajonym zakażeniem gruźlicą. Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna dzieci w kenijskiej kohorcie walidacyjnej. W kohortach walidacyjnych w Kenii porównaliśmy wyniki oceny ryzyka choroby z wynikiem testu Xpert MTB / RIF w każdej z czterech grup: grupa z gruźlicą potwierdzoną przez hodowlę i grupy z ujemną hodowlą z wysoce prawdopodobną, prawdopodobną lub możliwą gruźlica. W każdej ocenie do obliczenia swoistości testowej użyto tej samej grupy porównawczej ujemnej wobec gruźlicy (tj. Dzieci z chorobami innymi niż gruźlica) (Tabela 1). Użyliśmy szeregu oszacowań rzeczywistej stawki dodatnich wyników testu dla gruźlicy w grupach z wysoce prawdopodobną, prawdopodobną lub możliwą gruźlicą w celu modelowania wyników oceny ryzyka i testu Xpert MTB / RIF oraz w celu oszacowania czułości każdego testu (efektywna czułość) (patrz sekcja Metody w dodatkowym dodatku).
Discovery Cohort
Po zbadaniu i ocenie 1356 dzieci w Afryce Południowej i Malawi w celu wykrycia objawów gruźlicy, w badaniach ekspresji RNA uwzględniliśmy 157 pacjentów z Afryki Południowej i 189 pacjentów z Malawi. Spośród tych 346 dzieci 114 miało gruźlicę potwierdzoną przez hodowlę, 175 miało inne choroby niż gruźlica, a 57 miało utajone zakażenie gruźlicą. Kohorta odkrywająca obejmowała jedynie dzieci z gruźlicą, które zostały potwierdzone w kulturze; dzieci, u których nie można było jednoznacznie ustalić lub wykluczyć rozpoznania gruźlicy, zostały wykluczone. (Szczegóły rekrutacji przedstawiono na rys. S1A i S1B, a szczegóły kliniczne w tabelach S1A i S1B w dodatkowym dodatku).
Identyfikacja podpisu gruźlicy
Tabela 2. Tabela 2. Wyniki diagnostyczne wyniku ryzyka w kohorty wykrywania i walidacji oraz w porównaniu z testami IGRA i Xpert MTB / RIF w kohorcie walidacyjnej. W zestawie szkoleniowym (obejmującym 80% próbek z kohorty odkrywkowej), zidentyfikowaliśmy 409 transkryptów, które uległy zróżnicowanej ekspresji między gruźlicą a innymi chorobami oraz 3434 transkrypty, które ulegały zróżnicowanej ekspresji między gruźlicą a utajoną infekcją
[podobne: nowa lista leków refundowanych, fizjoterapia po niemiecku, staw rzekomy kości udowej ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia po niemiecku nowa lista leków refundowanych staw rzekomy kości udowej