Rozpoznanie gruźlicy wieku dziecięcego i ekspresji RNA gospodarza w Afryce AD 4

Gruźlica z ujemną kulturą została dodatkowo sklasyfikowana jako przypadek, w którym gruźlica była wysoce prawdopodobna, prawdopodobna lub możliwa na podstawie definicji badania priori (ryc. 2). Dzieci zostały sklasyfikowane jako mające utajone zakażenie gruźlicą, jeśli miały kontakt z osobą, która miała pozytywną wymaz z powodu gruźlicy, były zdrowe w trakcie prezentacji i obserwacji oraz miały pozytywne wyniki zarówno w teście skórnym tuberkulinowym, jak i IGRA, jeśli w kohorcie i miał pozytywne wyniki na skórze tuberkulinowej lub IGRA, jeśli w kohorcie walidacyjnej. Dzieci zostały sklasyfikowane jako mające choroby inne niż gruźlica, jeśli otrzymały ostateczną alternatywną diagnozę lub nie miały klinicznego pogorszenia w czasie obserwacji w przypadku braku leczenia gruźlicy (Figura 2). Ponieważ pozytywny wynik IGRA w grupie pacjentów z chorobami innymi niż gruźlica może wskazywać na utajone zakażenie gruźlicą lub gruźlicę pierwotną, które ustąpiły bez leczenia, wyłączyliśmy pacjentów z kohorty odkrywczej, którzy uzyskali pozytywny wynik na IGRA. W kenijskiej kohorcie walidacyjnej pacjenci, którzy mieli choroby inne niż gruźlica, zostali włączeni do badania bez względu na to, czy wynik IGRA był dodatni czy ujemny. Analiza mikromacierzy ekspresji RNA we krwi
Pełną krew zebrano w probówkach PAXgene Blood RNA (PreAnalytiX) w czasie rekrutacji do badania, zamrożono w ciągu 6 godzin po pobraniu, a następnie wyekstrahowano przy użyciu zestawów PAXgene Blood RNA. RNA został przesłany do Genome Institute of Singapore w celu analizy na tablicach ekspresji HumanHT-12 v.4 Expression BeadChip (Illumina). Informacje na temat metod mikromacierzy, kontroli jakości i analizy znajdują się w sekcji Metody i na rysunku S2 w Dodatku uzupełniającym.
Analiza statystyczna
Dane dotyczące ekspresji genów analizowano za pomocą R: A Language and Environment for Statistical Computing (R Foundation for Statistical Computing). Pacjenci z kohorty odkrywczej zostali przydzieleni do treningów i zestawów testowych (odpowiednio 80% i 20% kohorty). Wykorzystaliśmy zestaw treningowy do identyfikacji transkryptów, które uległy zróżnicowanej ekspresji między gruźlicą a innymi chorobami, a także między czynną gruźlicą a utajoną infekcją, niezależnie od statusu wirusa HIV lub położenia geograficznego; ekspresję różnicową zdefiniowano jako bezwzględny stosunek intensywności log2 większy niż 0,5. Aby zidentyfikować najmniejszą liczbę transkryptów odróżniających gruźlicę od grup porównawczych, poddaliśmy te transkrypty selekcji zmiennej za pomocą elastycznej siatki22 (patrz sekcja Metody w Dodatkowym dodatku).
Technologie oparte na macierzach nie są odpowiednie do stosowania w regionach ubogich w zasoby ze względu na ich koszt i skomplikowaną technologię
[przypisy: krajowy rejestr lekarzy, głuchoniemota, medycyna na ukrainie opinie ]

Powiązane tematy z artykułem: głuchoniemota krajowy rejestr lekarzy medycyna na ukrainie opinie