Reakcja na pandemię AIDS – globalny model zdrowia cd

4 tygodnie ago

Podczas gdy rozprzestrzenianie się zakażeń wirusem HIV w większości regionów ulega spowolnieniu, zachorowalność wzrasta w Europie Wschodniej i kilku krajach azjatyckich.14 Istnieje również odrodzenie zakażenia wirusem HIV spowodowane przez zwiększone ryzyko zachowań u mężczyzn uprawiających seks z mężczyznami w kilku krajach. Miasta europejskie – na przykład odnotowano 68% wzrost zachowań ryzykownych seksualnie wśród takich mężczyzn w Amsterdamie23 – pomimo wysokiego odsetka testów na HIV i dostępu do terapii antyretrowirusowej. Zarażenie wirusem HIV rozprzestrzenia się także na wcześniej nietknięte populacje, takie jak osoby używające narkotyków dożylnie w niektórych częściach Afryki oraz mężczyźni, którzy uprawiają seks z mężczyznami w Azji i Afryce, gdzie powszechna homofobia prowadzi tych ludzi pod ziemię. Postęp w leczeniu zakażeń HIV
Rysunek 2. Liczba osób przyjmujących terapię przeciwretrowirusową w krajach o niskim i średnim dochodzie, według regionu (2002-2011). Dane pochodzą z UNAIDS.14
Dwadzieścia sześć leków przeciwretrowirusowych zostało zarejestrowanych do leczenia zakażenia HIV. Dostępność tych leków doprowadziła do zmniejszenia śmiertelności począwszy od końca lat 90. w Stanach Zjednoczonych i Europie. Późniejsze obniżki kosztów terapii antyretrowirusowej, dostępność leków generycznych przeciwretrowirusowych oraz wzrost międzynarodowej pomocy finansowej doprowadziły do znacznego zwiększenia dostępności leków. W rezultacie liczba osób otrzymujących terapię antyretrowirusową w krajach o niskim i średnim dochodzie wzrosła z mniej niż 200 000 osób w 2001 r. Do 8 milionów osób w 2011 r.14 (ryc. 2). Ponadto liczba zgonów w niektórych z najbardziej dotkniętych kryzysem krajów zaczęła spadać
Przy oczekiwanej długości życia pacjenta z zakażeniem wirusem HIV otrzymującego terapię zbliżoną do tej u osoby bez zakażenia wirusem HIV, 25,26 zwiększono nacisk na rozpoczynanie terapii przeciwretrowirusowej tak wcześnie, jak to możliwe w przebiegu zakażenia. Zrewidowane wytyczne Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej z 2012 r. Zalecają rozpoczęcie terapii antyretrowirusowej u wszystkich osób zakażonych wirusem HIV. 27 Zalecenia te oparte są na dowodach dotyczących związku między trwającą replikacją HIV a postępem choroby. Ponadto, ponieważ stosowanie terapii przeciwretrowirusowej zapobiega przenoszeniu wirusa HIV w niezgodnych parach (tj. W których jedna osoba jest zarażona, a druga nie jest), 28 wytyczne zalecają, aby takie leczenie było oferowane wszystkim pacjentom z zakażeniem HIV w celu aby zmniejszyć ryzyko dla swoich partnerów seksualnych.
Tabela 1. Tabela 1. Wytyczne do wszczęcia leczenia antyretrowirusowego u dorosłych z zakażeniem wirusem HIV. Wbrew zaleceniom USA i Europy, 29 wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia nadal zalecają rozpoczęcie terapii antyretrowirusowej u wszystkich osób z liczbą CD4 wynoszącą 350 na milimetr sześcienny lub mniej, z uznaniem ograniczeń kosztów i dostępności w wielu krajach30. Jednak wszystkie wytyczne zdecydowanie zalecają terapię antyretrowirusową wszystkim zakażonym (niezależnie od liczby komórek CD4), które są w ciąży lub które miały historię AIDS- definiowanie choroby, gruźlicy lub współzakażeń z wirusem zapalenia wątroby typu B. Niedawno zaktualizowano wytyczne, aby zalecić terapię antyretrowirusową parom niezgodnym z HIV31 (Tabela 1).
Rysunek 3
[podobne: dentofobia, dentysta poznań, stomatolog olsztyn ]