Porównanie pregabaliny z pramipeksolem w zespole niespokojnych nóg

Leki dopaminergiczne łagodzą objawy zespołu niespokojnych nóg (RLS), ale mogą powodować jatrogenne pogorszenie (powiększenie) RLS przy długotrwałym leczeniu. Pregabalina może być skuteczną alternatywą. Metody
W tym 52-tygodniowym, randomizowanym, podwójnie zaślepionym badaniu, ocenialiśmy skuteczność i nasilenie u pacjentów z RLS, którzy byli leczeni pregabaliną w porównaniu z placebo i pramipeksolem. Pacjenci zostali losowo przydzieleni do stosowania 52-tygodniowego leczenia pregabaliną w dawce 300 mg na dobę lub pramipeksolu w dawce 0,25 mg lub 0,5 mg na dobę lub 12 tygodni placebo, a następnie przez 40 tygodni losowo przydzielonego aktywnego leczenia. Pierwotne analizy obejmowały porównanie pregabaliny i placebo w okresie 12 tygodni z zastosowaniem skali klasyfikacji międzynarodowej skali badania RLS (IRLS) (dla której wynik mieści się w zakresie od 0 do 40, z wyższym wynikiem wskazującym na bardziej nasilone objawy), skalę globalnego obrazu poprawy w skali klinicznej (która została wykorzystana do oceny odsetka pacjentów z objawami, które były bardzo poprawione lub znacznie poprawione ) oraz porównanie tempa zwiększania dawki z pregabaliną i pramipeksolem przez okres 40 lub 52 tygodnie leczenia.
Wyniki
Łącznie 719 uczestników otrzymywało codzienne leczenie, 182 z 300 mg pregabaliny, 178 z 0,25 mg pramipeksolu, 180 z 0,5 mg pramipeksolu i 179 z placebo. W okresie 12 tygodni poprawa (zmniejszenie) średnich wyników w skali IRLS była większa, o 4,5 punktu, wśród uczestników otrzymujących pregabalinę niż wśród otrzymujących placebo (P <0,001), a odsetek pacjentów z objawami, które były znacznie poprawiona lub znacznie poprawiona była również większa w przypadku pregabaliny niż w grupie placebo (71,4% w porównaniu z 46,8%, P <0,001). Szybkość zwiększania dawki w okresie 40 lub 52 tygodni była istotnie niższa w przypadku pregabaliny niż pramipeksolu w dawce 0,5 mg (2,1% w porównaniu z 7,7%, p = 0,001), ale nie w dawce 0,25 mg (2,1% w porównaniu z dawką 0,25%). 5,3%, p = 0,08). W grupie otrzymującej pregabalinę było sześć przypadków myśli samobójczych, trzy w grupie otrzymującej 0,25 mg pramipeksolu i dwie w grupie otrzymującej 0,5 mg pramipeksolu.
Wnioski
Pregabalina zapewniała istotnie lepsze wyniki leczenia w porównaniu z placebo, a wskaźniki wzmocnienia były istotnie niższe w przypadku pregabaliny niż po 0,5 mg pramipeksolu. (Finansowane przez Pfizer; numer ClinicalTrials.gov, NCT00806026.)
Wprowadzenie
Zespół umiarkowanej do ciężkiej niespokojnej nóg (RLS), obecnie znany również jako choroba Willis-Ekbom, z dominującą w nocy nocną, odpoczętą, niepokojącą chęcią poruszania nogami, jest znaczącym, ale słabo rozpoznanym i niepotrzebnym problemem zdrowotnym.1 Klinicznie znaczące RLS, które dotyka 2 do 3% populacji europejskiej i amerykańskiej, 2,3 głęboko zaburza sen, jakość życia i produktywność w ciągu dnia i często wymaga leczenia przez lata, jeśli nie przez całe życie
[hasła pokrewne: nfz skierowania do sanatorium kolejka, gabinety kąpiel mineralnaiczne, kąpiel mineralna ]

Powiązane tematy z artykułem: kąpiel mineralna lekarze medycyny pracy nfz skierowania do sanatorium kolejka