Porównanie pregabaliny z pramipeksolem w zespole niespokojnych nóg AD 8

Nie oceniono zatem istotności statystycznej dla następujących wyników: ból kończyn, jakość życia z RLS i jakość snu. Wyniki dotyczące bólu kończyn i jakości życia poprawiły się w stosunku do wartości wyjściowych z pregabaliną i 0,5 mg pramipeksolu (tabela 2). Porównując zmianę w stosunku do wartości wyjściowej z aktywnym leczeniem w porównaniu z placebo, zaobserwowano większą poprawę w kilku pomiarach snu z pregabaliną niż w przypadku każdej dawki pramipeksolu, w tym pobudzenie po rozpoczęciu snu, jakość snu, liczba przebudzeń i całkowity sen czas. Natomiast zmniejszenie opóźnienia snu (tj. Czasu potrzebnego do zaśnięcia) było bardziej wyraźne w przypadku obu dawek pramipeksolu w porównaniu z placebo niż w przypadku pregabaliny w porównaniu z placebo (tabela 2). Zdarzenia niepożądane
Tabela 4. Tabela 4. Częstotliwość zdarzeń niepożądanych (wszystkie przyczyny) w 52 tygodniach, według grupy leczenia. Częstość przerwania leczenia z powodu działań niepożądanych była niższa w grupach otrzymujących pramipeksol (18,5% w przypadku otrzymujących 0,25 mg i 23,9% w grupie otrzymującej 0,5 mg) niż w grupie otrzymującej pregabalinę (27,5%) (tabela 4). W przypadku pregabaliny najczęstszymi zdarzeniami niepożądanymi były zawroty głowy, senność, zmęczenie i bóle głowy, a pramipeksol najczęściej występował ból głowy, nudności i zmęczenie. W przypadku zdarzeń niepożądanych prowadzących do przerwania leczenia najczęstszymi zdarzeniami były senność i zawroty głowy z pregabaliną oraz nudności i ból głowy z pramipeksolem. Większość zdarzeń niepożądanych (94,0%) miała nasilenie łagodne lub umiarkowane. Łącznie 50 poważnych działań niepożądanych występujących podczas leczenia zgłoszono u 37 pacjentów, z 11 zdarzeniami wśród osób otrzymujących pregabalinę, 20 zdarzeniami wśród otrzymujących 0,25 mg pramipeksolu i 12 zdarzeniami wśród osób otrzymujących 0,5 mg pramipeksolu; Ponadto u 5 pacjentów po zmianie z placebo na pregabalinę wystąpiło 5 zdarzeń, u 2 pacjentów po zmianie z placebo na pramipeksol w dawce 0,25 mg (więcej informacji można znaleźć w tabeli S2 Dodatku uzupełniającego). Było 11 przypadków myśli samobójczych: 6 w grupie otrzymującej pregabalinę, 3 w grupie otrzymującej 0,25 mg pramipeksolu i 2 w grupie otrzymującej 0,5 mg pramipeksolu. Obejmowały one przypadek dotyczący czynności przygotowawczych do zbliżającego się zachowania samobójczego u pacjenta otrzymującego pregabalinę. Zgłoszono jedną śmierć: udar u 77-letniej kobiety otrzymującej pregabalinę.
Dyskusja
Ocena pierwotnych punktów końcowych badania wykazała, że 300 mg pregabaliny na dzień w porównaniu z placebo, znacząco poprawiło wyniki leczenia RLS po 12 tygodniach i było związane ze znacznie mniejszą augmentacją niż dawka 0,5 mg pramipeksolu na dzień, ale nie dawka 0,25 mg na dobę, po 52 tygodniach
[podobne: stomatolog legnica, ortodonta wrocław, stomatolog włocławek ]