Pomiar globalnego obciążenia chorobą ad 7

Czynnikami ryzyka są: spożywanie alkoholu (w 22 krajach), wysoki wskaźnik masy ciała (w 32 krajach), nieoptymalne karmienie piersią (w 2 krajach), wysoki poziom glukozy w osoczu na czczo (w 3 krajach), zanieczyszczenie powietrza w gospodarstwach domowych (w 14 krajów), wysokie skurczowe ciśnienie krwi (w 59 krajach), palenie tytoniu (w 24 krajach) i niedobór dzieci (w 31 krajach). Wyniki GBD 2010 dla testu porównawczego
Ryc. 2. Ryc. 2. Ujednolicona wiekowo względna stopa zgonów w Stanach Zjednoczonych w latach 1990 i 2010, jako pozycja wśród 187 innych krajów. Przedstawiono ranking 20 głównych przyczyn zgonów w Stanach Zjednoczonych. Ranga to najniższa standaryzowana umieralność wieku w 187 krajach, a pozycja 187 jest najwyższa. I słupki wskazują 95% przedziały niepewności (UI). COPD oznacza przewlekłą obturacyjną chorobę płuc.
Ważnym wymiarem GBD 2010 jest umiejętność wykorzystania spójnych danych i wskaźników do porównywania wyników zdrowotnych jednego narodu z wynikami innych krajów. Porównania w czasie i między narodami pomagają umiejscowić lokalne wyniki w poprawie zdrowia w kontekście; analiza ta została już opublikowana w Wielkiej Brytanii.27 Na przykład, standaryzowane według wieku wskaźniki śmiertelności lub DALY w każdym kraju można obliczyć, a następnie sklasyfikować w 187 krajach. Te rankingi dostarczają informacji o tym, jak dany kraj radzi sobie w stosunku do innych krajów. Zmiany w tych rankingach zapewniają wgląd w względną wydajność. Na rycinie 2 przedstawiono główne przyczyny zgonów w Stanach Zjednoczonych i związaną z nimi stopę standaryzacji wieku umieralności w latach 1990 i 2010, z 95% przedziałami niepewności. Rangi są względną miarą; wyższa (gorsza) pozycja może być spowodowana wzrostem standaryzacji wieku lub spadkami, które są mniejsze niż w innych krajach. Ta liczba pokazuje, że w przypadku wiodących przyczyn zgonów Stany Zjednoczone osiągają najlepsze wyniki w skali światowej w odniesieniu do udaru mózgu i najgorszych względnych wyników w odniesieniu do raka płuc i choroby Alzheimera. Znacząca poprawa w stosunku do rang są pokazane dla choroby niedokrwiennej serca i raka piersi. Znaczące spadki względnej skuteczności przedstawiono dla POChP i cukrzycy. Brakuje danych i analiz w celu wyjaśnienia czynników wpływających na zmiany we względnej wydajności, takich jak wkład opieki medycznej, zdrowia publicznego lub tendencji w czynnikach ryzyka. Tego rodzaju analiza porównawcza zapewnia jednak ogólny zarys chorób, w przypadku których Stany Zjednoczone osiągają dobre wyniki, a także tych, dla których nie są. Podobne oceny porównawcze można przeprowadzić w obrębie kraju w ramach jednostek takich jak państwa lub okręgi 28-34, aby rzucić światło na dysproporcje.
Przyszły rozwój
Ilościowe określenie ciężaru choroby stanowi użyteczny wkład w dialogi polityki zdrowotnej i identyfikuje warunki i czynniki ryzyka, które mogą być stosunkowo zaniedbane, oraz inne, dla których postęp nie jest zgodny z oczekiwaniami. Niemniej jednak szacunki dotyczące obciążenia chorobą mogą ulec poprawie tylko w miarę gromadzenia dalszych danych i doskonalenia metod. Idąc dalej, planujemy regularne publikowanie corocznych aktualizacji badań GBD w miarę udostępniania nowych danych lub ważnych nowych badań. Przy każdej rewizji, cała seria czasowa od 1990 do przodu zostanie ponownie oceniona, aby możliwe były sensowne porównania w czasie
[podobne: kąpiel mineralna pruszków, kąpiel mineralna legnica, kąpiel mineralna ]

Powiązane tematy z artykułem: kąpiel mineralna skierowanie do szpitala uzdrowiskowego nfz staw rzekomy kości udowej