Likwidacja choroby ad

4 tygodnie ago

Powszechnymi trudnościami napotykanymi przez takie kampanie są sporadyczne lub powszechne niepewności polityczne w obszarach, gdzie choroba ma charakter endemiczny, nieodpowiedni lub opóźniony w finansowaniu oraz wyzwania związane z motywowaniem urzędników, pracowników służby zdrowia i dotkniętych społeczności. Dracunculiasis
Rysunek 1. Rysunek 1. Cykle życia patogenu i punkty interwencji (na czerwono) dla pięciu chorób, które można wyeliminować lub wyeliminować. Globalna kampania mająca na celu zwalczenie drakkulozy rozpoczęła się w 1980 r. W Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) 9, a od 1986 r. Była prowadzona przez Centrum Cartera w ścisłej współpracy z WHO, CDC i Funduszem Narodów Zjednoczonych ds. Dzieci (UNICEF) .10 Cykl życia pasożyta Dracunculus medinensis przedstawiono na rysunku 1A. Po wystawieniu na działanie wody robaki dorosłe rozładowują tysiące larw, które są spożywane przez małe skorupiaki (cyklopy). Około roku po tym, jak osoba wypiła wodę ze stawów lub otwartych studni skażonych tymi skorupiakami, dorosłe robaki o długości około m powoli zaczynają pojawiać się przez skórę zakażonej osoby.
Dracunculiasis spełnił naukowe kryteria eliminacji (patrz: kryteria oceny możliwości wyniszczenia choroby), chociaż kampania była upośledzona przez 1-roczny okres inkubacji pasożyta i brak szczepionki lub leczenia leczniczego. Prawdziwy zakres i ciężar choroby wśród zaniedbanych populacji był nieznany, ponieważ przypadki drakunculiozy były znacznie zaniżone. Negatywne skutki tej choroby dla zdrowia, rolnictwa i uczęszczania do szkół łatwo było jednak wyobrazić, ponieważ ból i wtórne infekcje związane z pojawieniem się robaków zniechęciły wiele dotkniętych osób przez kilka tygodni podczas sezonu rolniczego. Główne interwencje obejmowały edukację zdrowotną koncentrującą się na nauczaniu mieszkańców wsi, jak filtrować wodę pitną i unikać zanieczyszczania wody, stosowanie łagodnego larwicydu do źródeł wody, dobrowolną izolację pacjentów (ograniczanie przypadków) i zapewnienie bezpiecznych źródeł wody, gdy tylko jest to możliwe. Synergistyczne korzyści płynące z tej kampanii obejmowały rozwój aktywnego nadzoru przypadków na wsi i edukacji zdrowotnej oraz lepsze dostawy wody pitnej.
Rysunek 2. Wykres 2. Kraje zgłaszające przypadki śmiecia w 2011 r. I kraje, w których choroba była endemiczna w 1980 r. W porównaniu z około 3,5 miliona przypadków w 20 krajach afrykańskich i azjatyckich w 198,6,12 liczba przypadków zgłoszonych w 2011 r. Była tylko 1058, z których większość znajdowała się w nowej Republice Sudanu Południowego, z kilkoma w Mali (12 przypadków) i Etiopii (8 przypadków), a także w Czadzie (10 przypadków), w których w 2010 r. Odkryto nowy wybuch choroby (ryc. 2) .13,14 Strategia eradykacji ewoluowała od położenia nacisku na zapewnienie bezpiecznych dostaw wody do skupienia się na edukacji zdrowotnej i stosowaniu filtrów tkaninowych, a następnie do przechowywania skrzynek. Aktywne kierownictwo byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych Jimmy ego Cartera, skupienie się na raportowaniu i interwencjach wiejskich oraz główne fundusze zapewnione przez Fundację Billa i Melindy Gates ułatwiły osiągnięcie tego programu. Niestabilność polityczna na niektórych dotkniętych obszarach Sudanu Południowego i Mali to główne wyzwania dla wykorzenienia dracunculiasis
[hasła pokrewne: stomatolog legnica, stomatolog olsztyn, stomatolog poznań ]