Identyfikacja i kontrola wybuchu epidemii poliomyelitis w Xinjiang w Chinach AD 2

System nadzoru nad ostrym wiotkim porażeniem został ustanowiony w 1991 roku. Krajowe dni immunizacji (prowadzone w dwóch rundach, w odstępie miesiąca) lub w regionalnych (federalnych) dniach immunizacji były prowadzone w całych Chinach od 1993 r. Ostatni rdzenny wirus polio typu dzikiego wyizolowano Wrzesień 1994.6,7 Choroba Heinego-Medina pojawiła się w Chinach kilka razy, ponieważ miejscowa transmisja wirusa polio typu dzikiego została przerwana. Przypadki zakażenia polioawirusami typu dzikiego importowanymi z Birmy zidentyfikowano w 1995 i 1996 roku, a poliovirus typu dzikiego pochodzący z Indii wykryto w prowincji Qinghai w 1999 roku. 8 Polioowirusy pochodzące z krążenia typu wyizolowano od dwóch pacjentów z ostrym wiotkim porażeniem i cztery bliskie kontakty pacjentów z ostrym porażeniem wiotkim w prowincji Guizhou w 2004 roku.6
Opisujemy wybuch wirusa polio typu dzikiego, który wystąpił w regionie autonomicznym Xinjiang Uygur (Xinjiang) w 2011 r., Który 10 lat wcześniej był certyfikowany jako pozbawiony poliomyelitis. Nasz raport ilustruje procesy wykrywania, oceny i reakcji, a także wyzwania związane z zarządzaniem epidemią importowanego wirusa polio dzikiego typu.
Definicje
Przypadki poliomyelitis definiowano jako każde dziecko w wieku poniżej 15 lat z ostrym porażeniem wiotkim lub każdą osobę w każdym wieku z chorobą porażenną, jeśli podejrzewa się chorobę Heinego-Medina. Każda osoba, która miała ostre porażenie wiotkie i dostarczyła próbkę kału, w której wykryto wirusa polio dzikiego, została uznana za popartą laboratoryjnie. Klinicznie zgodne przypadki zapalenia mózgu i rdzenia definiowano jako przypadki, w których choroba została zdiagnozowana klinicznie, ale nie potwierdzono jej z powodu braku próbki kału lub była ona niewystarczająca, lub przypadków, w których jedyne wirusy wyizolowane w próbkach kału były spokrewnione z tymi stosowanymi w szczepionkach (<1 % podstawień nukleotydów w regionie VP1, genu kodującego białko kapsydowe wirusa polio typu VP1). Bliskie kontakty zostały zdefiniowane jako osoby, które mieszkały razem lub dzieliły toaletę z osobą zarażoną w okresie zakaźnym choroby, personel medyczny, który opiekował się pacjentami i inne osoby, które miały kontakt z materiałem zakaźnym od pacjentów. Wszystkie przypadki ostrego wiotkiego porażenia odnotowane w raportach z nadzoru szpitalnego zgłaszano codziennie do odpowiedniego oddziału powiatowego Chińskiego Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (zwanego dalej CDC powiatowego), a wyniki nadzoru zgłaszano niezależnie od tego, czy nowa sprawa ostrego porażenia wiotkiego. Badanie zostało zainicjowane przez chińskie Ministerstwo Zdrowia i uchylono wymóg uzyskania świadomej zgody.
Monitoring
Nadzór nad chorobą Heinego-Medina odbywa się za pomocą inwigilacji w przypadkach ostrego porażenia wiotkiego
[więcej w: dyżury aptek gostyń, dyżury aptek krotoszyn, staw rzekomy kości udowej ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gostyń dyżury aptek krotoszyn staw rzekomy kości udowej