Skip to content

Globalna dostawa pracowników służby zdrowia ad 6

2 miesiące ago

596 words

Uzasadnioną hipotezą jest to, że wyspiarskie kształcenie poszczególnych zawodów nie promuje w wystarczającym stopniu zrozumienia, szacunku i znajomości zawodów pokrewnych w zespole opieki zdrowotnej. Obecny model szkolenia zawodowego – w którym członkowie każdego zawodu medycznego są szkoleni w izolacji od innych, dopóki nie dołączą do miejsca pracy, w którym oczekuje się, że będą występować jako zespoły – muszą zostać ponownie przeanalizowani w celu wpajania umiejętności współpracy i współpracy, poprzez edukację interdyscyplinarną i transprofessionalną, ponieważ specjaliści są szkoleni na członków zespołów zdrowotnych. Innowacje w uczeniu się
Jesteśmy na czele fali innowacji w edukacji pracowników służby zdrowia. Niedawno masowe otwarte kursy online (MOOC) dostarczane przez takie firmy jak Coursera, MIT-Harvard edX, Udacity i iTunes U przyciągnęły wiele uwagi.35 Masowe kursy internetowe oparte na technologii informatycznej mogą wydłużyć czas na nowe podejścia do nauczania, takie jak odwrócona klasa , w której sekwencja wykładu i praca domowa są odwrócone. Materiały online można traktować jako pracę domową przed interakcjami z rówieśnikami i mentorami, mając na celu ulepszenie procesu uczenia się w salach lekcyjnych. Niektóre innowacje pochodzą spoza dziedziny zdrowia; na przykład Khan Academy, internetowa organizacja edukacyjna, która rozpoczęła naukę matematyki online w szkole średniej i liceum, nawiązała współpracę ze Stanford School of Medicine aby zapewnić bezpłatne treści medyczne i zdrowotne każdemu i wszędzie (www. khanacademy.org/partner-content/stanford-medicine). Inne innowacje pochodzą z dziedziny zdrowia, takich jak Peoples-uni i Institute for Healthcare Improvement Open School, studencka inicjatywa, która w ciągu 3 lat wzrosła do 628 rozdziałów w 65 krajach.36,37 Szpitalne grupy, takie jak północ Shore-Long Island Jewish Health System w stanie Nowy Jork, założyły nowe szkoły medyczne. Badanie afrykańskich szkół medycznych pokazało, jak wiele innowacji powstaje38. Duża liczba nowych prywatnych szkół medycznych w Brazylii i Indiach jest dodatkowym etapem rozwoju – napędzanym przez cele komercyjne, ale mimo to spełnia aspiracje wielu młodych ludzi. 5
Nie wszystkie te reformy edukacyjne będą przebiegać sprawnie. Istnieją ogromne obawy dotyczące jakości umiejętności i systemów świadczenia usług na całym świecie. Obawy te są spotęgowane przez komercyjne bodźce, które stawiają na pierwszym miejscu zysk, a nie cele zdrowotne. Wybuchowy wzrost prywatnej edukacji medycznej (ponad trzy czwarte nowych szkół medycznych, które zostały otwarte w roku 2000 były prywatne, a nie publiczne) nawiązuje do ery przed Flexner, podczas której wiele niskiej jakości szkół zostało ostatecznie zmuszonych do zamknięcia . Inną kwestią jest to, że zmiany w rolach zawodowych – określane jako zmiana zadań , dzielenie się zadaniami lub zmiany w zakresie umiejętności – często nie były skuteczne w przeszłości, co czasami wpływa na jakość i bezpieczeństwo opieki zdrowotnej. Co więcej, mogą zaistnieć przypadki, w których nowa wiedza wymaga, aby zadania były przenoszone do specjalistów, a nie do mniej wyszkolonych pracowników. Istnieją jednak już dowody dotyczące czynników, które przyczyniają się do sukcesu – takie jak to, czy role są dobrze określone i czy pracownicy są dobrze wyszkoleni, mają dostęp do przekwalifikowania i mogą kierować pacjentów do bardziej wykwalifikowanych kolegów.39 Praca zespołowa jest pożądanym procesem i wynik, ale nie mamy wielu dowodów na rodzaj programów nauczania w szkołach medycznych, modelowanie ról lub zajęcia pozalekcyjne, które mogą rozwijać cechy promujące pracę zespołową.
[podobne: nfz skierowania do sanatorium kolejka, staw rzekomy kości udowej, wał passavanta ]

Powiązane tematy z artykułem: nfz skierowania do sanatorium kolejka staw rzekomy kości udowej wał passavanta